onsdag den 10. oktober 2012

KCWC day 2 & 3 - Rock Fairy Outfit

Så er der glitter og tyl i skøn forening. Ferskenfarvet tyl nederdel med løse pailletter drysset i skørtet. For at få det til at smage lidt mere af Wilma, har jeg syet et par leo-leggings dertil.

Nederdelen er ret nem at konstruere. Udgangspunktet er omtrent det samme som i denne tutorial - dog undlades lommer og tilføjes tyl. Jeg har brugt en lidt crispy bomuld/poylester som foerstof. 2 rektangulære stykker syet sammen i hver side. Selve tyl delen er syet af omtrent 4 meter tyl (tror jeg nok) - som er syet sammen til et rør og dernæst foldet på langs, så der er dannet en 'lomme' hele vejen rundt.  Jeg havde kun tyl nok til en enkelt fold/lomme - og så et lag uden fold. Jeg kunne også have lavet nederdelen en smule kortere ved at lave2 folder og derved kunne jeg have haft pailletter i 2 folder/lommer i stedet for bare denne ene...er I med? Tyl skørtet er dernæst rynket fast oven på foerstoffet - og hele den samlede nederdel er herefter rynket sammen, så det passer til løbegangen. Elastik i løbegang et voila.

Mønstret til mine leggings har jeg tegnet efter et par leggings fra Wilmas skab.


 





29 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin...virkelig lækker :) Du syr simpelthen nogle fantastiske ting og har et godt øje for at sætte ting sammen :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en feeeed tyl-nederdel. Bruger du bare alm tyl, eller er det en særlig type?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Judith. Jeg bruger en lidt blødere, tynd tyl - det er i hvert tilfælde det, jeg har brugt her :-)

      Slet
  3. Hvor er det fint! Hvor er leoen fra??
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  4. Sikke en god ide med pailletterne!!

    SvarSlet
  5. Super fint skørt og rå gamacher.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Marie-Louise. Jeg skal ha' en masse leggings - de er jo udsædvanligt nemme selv at sy...

      kh

      Slet
  6. I LOVE YOUR STYLE!!! Great work :)

    -Ashley
    http://distractedashley.blogspot.com

    SvarSlet
  7. Jeg er solgt. Min datter er ligeså. Du har vel ikke et link til den ferskenfarvede tyl?

    Mvh Malou

    SvarSlet
    Svar
    1. Bum, nej - jeg kan simpelthen ikke huske hvor det er fra. Men, stof og stil har meget lækkert tyl.

      kh

      Slet
  8. Måtte bare PIN IT! Den er så skøn, håber jeg en dag kan tage mig samme til at lave sådan en til min datter, det ville hun elske mig for :-)
    Du har virkelig en fed stil og smukke unger ;-) tak for du deler.
    Tager du evt imod bestilling af en sådan og hvad koster den så...
    Vh Sanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, Sanne. Beklager, men den laves ikke på bestilling.

      Mvh
      Trine

      Slet