onsdag den 18. maj 2011

Straight from the 50s.

Yndig lille sommerkjole syet efter et gaaaaammelt mønster fra 50erne. Jeg har krydret modellen med  panggrøn plet stof og rød piping/kantebånd. Oprindeligt knappes kjolen i ryggen, men jeg har valgt en lynlås model. Kjolen har en bred halsudskæring - bådhals kaldes det vist, således at stropperne sidder helt yderligt på skuldrene. Indrømmet, vi taler total projicering, her. Som barn drømte jeg om sådan en kjole med strut og hele piwtøjet, og det må min datter så leve med nu. Heldigvis ser det ud til, at jeg er tilgivet - hun elsker den. Den 12 årige storesøster har spurgt om jeg kan lave noget lignende til hende - aber natürlich...og måske jeg også selv skulle udleve barnedrømmen?!



21 kommentarer:

  1. Den kjole må da give oplevelser fuld at spas og sjov....den er jo piv fræk :)

    SvarSlet
  2. Uha, hvor er den bare lækker!!!

    SvarSlet
  3. Wauw, den er skøn. Og det prikkede stof passer super godt til modellen. Tror det er på tide at relancere mønstre fra 50'erne...:)

    SvarSlet
  4. Hvor er den fed! Det er jo lige sådan en, Lucca skal have til bryllup her i juni. Kunne du ikke godt lokkes til at sy en i str. ca. 104 til Lucca? Stoffet må du helt selv vælge :-)

    SvarSlet
  5. Det her er en 104, Ditte...Jeg skal lige overveje om jeg evt kan sy en anden til Wilma...(den er faktisk i det mindste til hende). Jeg vil dog sige, at den er sødest med en bluse under - så du må ud og ha' fat i en rød bluse, hvis Lucca skal ha' den.

    Kram

    SvarSlet
  6. Hvor er den bare smuk.

    Jeg vil gerne sende dig en mail, men kan ikke finde din mailadresse. Vil du give mig den?

    KH
    Anna

    SvarSlet
  7. Nøj den er rålækker-sådanne én ville jeg også ønske mig;0)

    kh Elin

    SvarSlet
  8. Har du prøvet kontakt funktionen i menu bjælken over indlæggene, Anna. Jeg har egentlig aldrig afprøvet den, men prøv lige og meld tilbage, hvis ikke det duer.

    Kh

    SvarSlet
  9. Nogen mulighed for at man kunne få kopi af mønsteret?

    SvarSlet
  10. Den kjole er lige i øjet både med hensyn til farver og form. Forstår godt storesøsters misundelse!! Mvh Louise

    SvarSlet
  11. Fuldstændig fantastisk ligesom alt det andet du kreere!
    Har du et mønstre på denne som du evt sælger ud af?

    SvarSlet
  12. hvor er den flot og fed farvesammensætning.

    SvarSlet
  13. Fantastisk nydelig kjole! Den ville jeg hatt selv også;)

    SvarSlet
  14. Tak for alle de søde kommentarer.

    Jeg har som sagt brugt et gammelt mønster fra 60erne til denne kjole - og det duer nok ikke, at jeg kopierer det til salg, beklager

    mvh
    Trine

    SvarSlet
  15. Hvor er den dog bare fed. Hvilket mønster har du brugt?

    SvarSlet
  16. Hejsa Madsmor

    Som nævnt ovenfor har jeg taget udgangspunkt i et gammelt mønster, som jeg så har lavet om, som jeg vil ha' det:-)

    SvarSlet
  17. Wow -denne vil jeg gerne købe til min datter når din skønne pige ikke kan passe den mere- jeg drømte også om sådan en kjole da jeg var lille (nåja- jeg drømmer da stadig om den)
    Er meget interesseret! :-)
    Skriv evt en mail til:
    syej2202@gmail.com

    SvarSlet
  18. Tak for din interesse, Sisse - men jeg tror ikke den kommer til salg, beklager.

    kh
    Trine

    SvarSlet