onsdag den 4. maj 2011

'Græsgrønsommerjakkemedrødeoghvidedetaljersamtuglerpåærmet-mand....

- kom indenfor, Græsgrønsommerjakkemedrødeoghvidedetaljersamtuglerpåærmet-mand, kom indenfor - har du nogle Græsgrønnesommerjakkermedrødeoghvidedetaljersamtuglerpåærmet med til mig idag, tak skal du ha'?!'

Og det havde han heldigvis. Jeg ville nødigt skulle synge den sang ret mange gange.

Så blev den første sommerjakke helt færdig. Sikke nogle glade farver, hva' - så kender vi mig igen.

Nu vil jeg gå igang med en rød....

- Næh, hør hov. 700 faste læsere, takker ydmygt. Det må fejres med en giveaway - det er vist ved at være længe siden. Jeg skal lige finde ud af, hvad jeg skal smide efter Jer....any ideas?!


 



30 kommentarer:

  1. Førstevælger! Vil gerne aftage en af dem, du sætter til salg. Denne er for skøn :-)

    SvarSlet
  2. Tak, Ditte - ja, hvis du er lige så hurtig, når (og hvis) de ryger til salg, så skal du nok få fingrene i en :-)

    kram

    SvarSlet
  3. Helt perfekt, du har bare så GOD SMAK. :))

    SvarSlet
  4. OMG. Jeg mangler ord!!! Aaaaaaaaaaaaaalt for fed.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  5. Tak, snakkemunn

    - også tak til dig, Mette

    Kram

    SvarSlet
  6. Alt for fede ting du laver!!
    Du har vel ikke tilfældigvis overvejet at lave sykurser?

    KH Berit

    SvarSlet
  7. Tak, Berit. Sykurser, siger du. Altså, sagen er at jeg er ganske helt og aldeles autodidakt syerske - jeg har aldrig fået undervisning af nogen art (altså siden jeg syede det laksefarvede joggingsæt i 7. klasse), så den måde jeg syer på er sådan the 'groovymama-way' - og ikke nødvendigvis 'the right way'. Men, har du nogle specifikke spørgsmål vil jeg da meget gerne prøve at hjælpe eller lave tutorials the groovymama-way

    SvarSlet
  8. du er altså for vild til det der:o)
    ville sådan ønske jeg havde dit talent, men holder mig vist til de lidt mere dæmpede et stykke tid endnu

    SvarSlet
  9. Altså altså altså du kan bare det p.s!

    SvarSlet
  10. For en der ikke ved hvordan den "rigtige" måde at sy på er, men har lært det ved at prøve sig frem, synes jeg du er helt fantastisk dygtig, og laver SÅ flotte ting! Jeg har før brugt din tutorial på piping bånd.. super god! Sådan noget kan jeg bestemt bruge, selv på de simple teknikker ;-)

    SvarSlet
  11. den er da bare for skøn altså, lige til at blive glad i låget af!

    Og tillykke med de 700 faste læsere - det er da for vildt Ü

    til din give away hepper på en Grovymama kreation - gerne en sommerkjole eller top i str 4 år Ü

    SvarSlet
  12. Kreationer med krudt i. Det må man sige, den er vildt flot.
    Hilsen Birthe

    SvarSlet
  13. wauw ... IGEN! for hel... du gør det bare gang på gang - syr de skønneste ting!! Hvilken str. er denne grønne lækre jakke?

    hmm give a way - jeg stemmer også på en egen kreation - gerne str. 1 eller 4 år ;O)

    SvarSlet
  14. Ide til giveaway - et kig ind i dit hoved, så man kan suge inspiration til sig!

    Igen, er denne jakke, som alt andet du kreerer, intet mindre end fantastisk!

    Der er så megen farve og spræl på din blog, at man selv på en nedtursdag, får et smil på læben, af alle disse glade farver og smukke mønstre!

    Hvis ikke Klara havde 3-4 sommerjakker allerede - ups - så var det her klart med i overvejelserne!

    En eller anden dag, må hun eje en ægte Groovybaby and mamma kreation!

    SvarSlet
  15. 'Tak mine allesammen venner', citat Bamse og Kylling.

    Mette, denne her er str. sådan ca. 4-5 vil jeg tro. Det finder jeg lige ud af, når Wilma str. sådan ca. 4-5 har prøvet den.

    SvarSlet
  16. Alt for fed jakke :o)
    Laver du egen kreation til din give away er jeg mere stemt for str 2 år ;o)

    Knus Helle

    SvarSlet
  17. Hold op hvor er den ypper skøn, vi er vist nogle damer der må være hurtige på tasterne, hvis vi vil ha fingrerne i jakkerne;0)

    kh Elin

    ps.: giveaway idé- en kjole med krave:0)))

    SvarSlet
  18. Hvor er du helt vildt fantastisk på en symaskine!!! Hvor er den bare skøøøøøn den jakke. Kan du undervise? Kunne være så fedt at komme på et sykursus hos dig!

    KH Camilla

    SvarSlet
  19. Det er taget til efterretning, Helle :-) (og det bli'r så afgjort egen kreation)

    Elin - en kravekjole var også en god idé

    Camilla, du har da ikke brug for undervisning, pjat med dig....(på den anden side, så kunne vi bytte ydelser - jeg vil såååå gerne ha' taget nogle fede billeder af min børneflok :-)

    SvarSlet
  20. - Og så må du da forøvrigt bare med næste gang vi holder sy-dag hos min lillesøster i Gjesing, Camilla :-)

    SvarSlet
  21. Jeg er lige som de andre fuldstændig vil med sommerjakken. Hvor er den skøn skøn skøn. Med alle de positive kommentarer, kan jeg godt regne ud, at vi er mange, som kommer til at gå forgæves, hvis du sætter jakkerne til salg. Mon mønstret er helt hjemmegjort, eller kan du lokkes til at dele med os andre :-)

    SvarSlet
  22. :-) Tak, Mette.

    Mønstret er ikke helt hjemmegjort - jeg har fundet inspiration i et gammelt 60er mønster, som jeg har leget med.

    kh

    SvarSlet
  23. Hvor er den jakke bare helt vidunderlig! Er vild med dine detaljer - piping og ballonpuf :D

    Stort tillykke med de 700 faste læsere - det er vildt :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  24. Superlækker jakke med perfekt finish - som alt andet fra din hånd. Er bare vild med din farve- og mønsterbrug og dine modeller. Jeg har især et svagt punkt for raglanærmer og gerne med rundt bærestykke som her, og har også brugt mønstre fra 50- og 60'erne som inspiration.

    SvarSlet
  25. Hvor er det grønne fløjl fra?! (indsæt smiley hvor øjnene er ved at falde ud af hovedet). Det har virkelig bare den lækreste farve!

    MVH Pernille pescno.blogspot.com

    SvarSlet
  26. Wauw den er lækker, er det en str. 6-7 år tror du?

    SvarSlet
  27. Tak, Mirjam :-)

    Julie - jeg er også pjattet med raglanærmer...og tak.

    Pernille, jeg mener stoffet er fra Tyskland :-)

    Mette - jakken er i hvert tilfælde en str. 6. Om den kan strække sig helt til en halv 7er finder vi ud af :-)

    kram

    SvarSlet
  28. Nøøøøj for en fed jakke!!!

    SvarSlet
  29. Lækker, lækker. lækker!!

    SvarSlet
  30. Altså, tillad drenge-moderen at stemme på noget drenget (eller et frit valg mellem drenget og piget - eller noget unisex)til en dejlig give-away. Vile går i alle farver, men altså ikke ret meget i kjole :)

    (Hvor ville jeg dog ønske han var en pige, så han kunne have sådan en dejlig jakke! Han må "nøjes" med en god, gammeldags Gudebogs-anorak)

    SvarSlet