lørdag den 21. maj 2011

De mange anledningers-kjole

Igår var vi til konfirmation. Den yndige konfirmand, Camilla, kunne igår også fejre 14 års fødselsdag. Igår var det 5 år siden, Bertram blev døbt - og allerbedst - 5 år siden, Ronni og jeg blev gift. Sådan en dag kræver i høj grad en ny kjole. Så her er jeg, svøbt i gamle gardiner. Blomsterne. Min søde, dejlige, smukke og altid betænksomme svigermor gav os liljerne. Calla liljer var det eneste, jeg havde i min brudebuket. Er hun ikke bare en sveske, min sviger? Jeg kom lige i tanke om, at jeg syede en gardin-kjole til Wilma sidste sommer. Næh, mor-datter-gardiner....

 Kjolen er syet efter et Simplicity mønster nr. 3833 - jeg har dog lavet nogle små ændringer.







20 kommentarer:

  1. Jeg blir så glad når jeg ser dine kjoler de er så fine. Klart dere hadde mye å feire da bare koselige ting. Fint bilde av deg og mannen din. :))

    SvarSlet
  2. Lækker lækker kjole, den måtte gerne hænge i mit klædeskab.

    SvarSlet
  3. Sommerlig kjole og fint billede af dig og din mand :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  4. Så herlig kjole,
    og koselig med matchende til datteren:)
    Ha en strålende helg!

    SvarSlet
  5. Fantastisk herlig gla´kjole! Fine bilder og så fin hårfrisyre du har fått :)

    SvarSlet
  6. Det var nog bland det finaste jag har sett här! Och som den klär dig! Det är definitivt inte alla som kan bära upp grönt som du! Och grattis till alla anledningar! :)

    SvarSlet
  7. Super fin kjole - IGEN - du mestrer bare det syning. Hvor har du mon mønstret fra? Hav en fortsat dejlig weekend!

    SvarSlet
  8. Yndig yndig yndig:0)
    (and totaly groovy)
    kh Elin

    SvarSlet
  9. Du gør det igen og igen... og igen!
    Du har virkelig skabt dig din helt egen stil med dit håndværk! Du burde gøre noget mere ved det og slå dig ned som designer... nu kan jeg ikke lige huske hvad du lever af?
    Simpelthen så flot og gennemført!

    SvarSlet
  10. Tusind, tusind tak alle som en.
    Camilla, du kan tro jeg overvejer det ofte, det er bare en stor beslutning at ta'... Jeg er en tidligere bankassistent, der blev socialrådgiver og nu dagplejer:-)

    SvarSlet
  11. Hvor er det en flot kjole...som altid! Den klæder dig virkelig godt, og skoene er da bare smarte til :-)

    Kh. Linda

    SvarSlet
  12. Jeg er allermest vild med din nye frisure, som klæder dig virkelig godt! :-)

    SvarSlet
  13. Skøn kjole. Den må man da blive glad af have på;o)
    Tillykke med bryllupsdagen.

    SvarSlet
  14. Iih hvor er den da bare så fin.. :D

    SvarSlet
  15. Trine for pokker! Fantastisk kjole! Må man spørge om hvor du har det lækre stof med print ra?

    kh Laura, som går rundt i sin ny kjole ALTID! Den skal desvære bare vakes engang imellem

    SvarSlet
  16. Hejsa Laura. Som jeg har skrevet i indlægget, så er kjolen mestendels lavet af et gammelt gardin :-)

    SvarSlet
  17. Hvor er den fed, og hvor ser du fantastisk ud med dit korte hår. Hot Mama.

    stort knus

    SvarSlet
  18. Jamen så har du jo gjort det igen...det er da de mest fantastiske kjoler dine hænder og symaskine kan spytte ud i samarbejde:-) Super smuk kjole - og laber model:-)

    Dejligt billede af dig og din mand...

    Kh. Malene

    SvarSlet
  19. Wow så läckert!!! Både den coola klänningen och du i din nya korta frisyr...klär dig superbra:)

    SvarSlet