fredag den 9. juli 2010

Retro Bambi Jakke

Så er der dømt retro med retro på. Sommerjakke (dog foret med fleece) til Wilma syet af gammelt dynebetræk og mestendels efter et 70er sweatjakke mønster, nice ain't it? Tusind tak til Christina KrudtugleMor - det er hos hende jeg har byttet mig til Bambi-stoffet.

Nu er det anden gang, jeg kæmper mig gennem denne model - og anden gang jeg måtte ha' gange i de små krea-grå...den driller mig altså, den her model. Mønstret er en helt alm. sweat jakke - no sweat ;-) The sweatty part er for mig at jeg vil ha' den foret - for det er mønstret ikke designet til. Altså, selve foret gi'r heller ikke sved på panden - men derimod driller det mig, når jeg skal ha' lynlåsen placeret mellem foer og yderstof og ribben syet således at den ikke har en synlig kant - altså også mellem foer og yderstof....ARGH!!! Og, jeg er helt overbevist om at det er mig, der gør det til et problem; det er sikkert såre simpelt - jeg kan bare ikke regne den ud...eller jo, det er lykkedes mig at få den syet som jeg ønskede den skulle være - men det krævede også sin kvinde at regne den ud...måske jeg har knækket rib/lynlås koden nu - jeg er i hvert tilfælde nødsaget til snart at sy en lignende jakke bare for at blive bekræftet i at det kan lade sig gøre uden de helt store frustrationer.

23 kommentarer:

  1. Hold da op, den er fed! Er helt vild med den, og hvor er datteren din dog køn :)

    SvarSlet
  2. Tak, Julia, for de søde ord om såvel jakke som afkom :-)

    kram

    SvarSlet
  3. Nydelig jakke. Den var bare helt rå.

    SvarSlet
  4. Somrig...och bara JÄTTEFIN!!! :-)

    SvarSlet
  5. WOW siger jeg bare!

    Gang på gang bliver jeg slået bagover af dine smukke kreationer - men denne... nøjjj den er jeg vild med. Både det smukke print og det røde foer! Så fed - så skøn!!

    Smil fra Mia

    ps. kig endelig forbi min giveaway :)

    SvarSlet
  6. wow, den er fin!
    Du må endelig sige til når den bliver for lille ;)

    SvarSlet
  7. Så utrolig flott jakken ble!! Er nok mange små prinser og prinsesser som misunner henne den :) Klem Beppe

    SvarSlet
  8. Ehj, hvor er den fed. Mon ikke det bliver en totalt yndlingsjakke?

    SvarSlet
  9. Den är fantastisk!
    Härligt tyg, fin modell och riktgit snyggt med röd mudd! :)

    SvarSlet
  10. Den er da bare super fed. Kan virkelig godt lide den og hvor er din datter dog skøn :-)

    SvarSlet
  11. Så SKØN - om meget Molo i øvrigt! Ligner helt vildt deres marguritjakke fra sidste sommerkollektion, og den var jeg også head over heals i, selvom jeg ikke er så meget til Molo faktisk!

    Flot arbejde Trine. Glæder mig til evt. at se flere jakker i den model... omg måske bestille en, hvis du sækger af dem? ;)

    SvarSlet
  12. Nej hvor den skøøøøn!!
    Gid jeg ejede sådanne én til lille Marie- SUKKKK.......

    SvarSlet
  13. Hej Trine..
    Hvor er den bare fed!!
    Lækker kombi af stoffet og den lidt rå jakke..:)
    Synes ligesom Helle, at den minder lidt om Molo..
    Nyd dagen..
    KH Anne - som godt kunne bruge lidt loppe/genner-tips i Hobro omegn;)

    SvarSlet
  14. den fedeste jakke.... ville da være en drøm at eje sådan en....

    SvarSlet
  15. Tusind tak for alle Jeres vanvittig søde kommentarer om jakke (og datter)

    Jeg kan da godt se at den minder lidt om Molos i snittet :-)

    kh

    SvarSlet
  16. Den jakke er jeg TOTAL VILD med! Gad godt at have en i min størrelse!!!!!

    SvarSlet
  17. Too cool!!! Where did you get the Bambi design??

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi Sanne. I've upcycled a vintage sheet;-)

      Trine

      Slet