torsdag den 29. juli 2010

Kjole til mor....eller barnepige-veninden...

Jeg har just syet mig denne Yvonne kjole - eller dvs., jeg får desværre ikke glæde af den, da jeg må erkende, at den passer bedre til en pige på 160 cm end en pige på knapt 180 cm....tis!

Så, nu må jeg i gang med at tegne om og forlænge hist og pist - for modellen er perfekt - og barnepigeveninden ser fantastisk ud i denne kjole....grrrr (det er selvfølgelig ikke nogen garanti, at jeg også kommer til at se fantastisk ud i den forlængede udgave, men man kan da ha' lov at håbe på underværker, ikke sandt?)

Jeg har taget udgangspunkt i et gratis mønster, som du kan hente lige her: The Coffee Date Dress. Den er syet af 70er stof - hentet hos Nanna natürlich.

Kjolen er by the way designet af fantastisk dygtig (selvisk:-) bloggerske, som du kan møde her.

17 kommentarer:

  1. Er du klar over at jeg er 158!! Det er altså meget tæt på de 160... ;) Flot flot kjole!...

    SvarSlet
  2. Shit den er fin, Trine..:)
    Kan godt forstå du ærgrer dig over de manglende 20cm.. Du må på den igen - rigtig lækkert mønster/model..
    Og SMUKT stof - man kan da kun blive forelsket i det..
    KH Anne

    SvarSlet
  3. Ej hvor er den yndig! :)

    Jeg har planer om at kaste mig ud i et ballerinaskørt som det du har lavet et par stykker af. Men har lidt svært ved at regne ud hvor meget tyl man skal bruge. Kan du fortælle hvor mange stykker du har brugt til hver løkke?

    SvarSlet
  4. Rakel - jeg skal tænke på dig næste gang jeg syer noget, der er aaaalt for småt :-) - og jeg mener næste gang...for det er ikke første gang, det er sket - og sikkert ikke sidste gang...(måske er det manglende selverkendelse;-)

    Anne, tak - tak...synes også stoffet er ret sommer-lækkert

    Anna Banana - jeg har brugt alt fra 2-4 stykker tyl pr. løkke....afhængigt af hvor fluffy jeg vil ha' den :-) God fornøjelse.

    SvarSlet
  5. Nydelig kjole, den tror jeg hadde passet til en på 175 også... :-)

    SvarSlet
  6. Hej
    Kjolen er fantastisk og bedårende - ville lige passe ut er lige under 1,60 cm.
    Mvh Jette

    SvarSlet
  7. Lige lidt hjælp tak...
    Når jeg printer mønsteret kommer det ud på A4 ark og så må jeg sige det bliver lidt små størrelse??? Det kan jeg slet ikke få til at virke hmm hvad gjorde du?

    SvarSlet
  8. Frk munk - mønsteret kommer ud på A4 ark, som du så selv skal klistre sammen efterfølgende...det er noget af et puslespil, men det hele værd :-)

    SvarSlet
  9. Tak for hurtigt svar - synes bare ved første øjekast det ser ret småt ud - jeg klippe/klistre til aften :-D

    SvarSlet
  10. Vad fin den är! Så synd att den inte passade dej, hoppas nästa passar :-).

    SvarSlet
  11. Den är ju alldeles alldeles underbar!!! Gör om gör rätt:) Vill gärna se den på dig när du sytt om den:)

    SvarSlet
  12. Tak, Helena og Nina - jeg glæder mig til at få syet en ny :-)

    Frk Munk,kjolen er altså også ret lille i str., er min vurdering...Jeg lagde godt med sømrum til...

    kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, jeg sidder med kjolen i hænderne nu :) Fandt den på et loppemarked i sommers og har lige syet den ind, så den passer :) Det er den perfekte kjole!

      Slet
  13. Du godeste , hvor er den skøn !!!!!

    SvarSlet
  14. Den er helt fantastisk den kjole.

    SvarSlet
  15. Åh, for en vakker kjole!!!!

    SvarSlet